Amortyzowanie firmy

Miałam dziś robione pranie mózgu z tematyki zarządzania finansami. Poznałam dużo mądrych słówek, n.p. cashflow i amortyzacja.
Owa amortyzacja polega na spadku wartości księgowej produktu w pewnym okresie czasu (sprzęt gastronomiczny ma amortyzację 20%, to znaczy, że za 5 lat będzie miał wartość księgową 0). Na koniec dostaliśmy tabelkę wartości referencyjnych, a nad nią listę amortyzacji różnych urządzeń czy dóbr. Po ośmiu godzinach ćwiczeń i wykładów kontaktowałam już naprawdę niewiele (a mój mózg nieobeznany z takimi operacjami). Więc gdy zobaczyłam w jednej kolumnie: amortyzacja sprzętu - 5 lat i okres referencyjny MSP - 3 lata, spanikowałam:
- Ech... czy to oznacza, że nasze przedsiębiorstwo ma okres amortyzacji 3 lata?! - wydusiłam.
- Nie, pani Aniu, to tylko okres referencyjny.

0 komentarze:

Mój patron

Mój patron
Pyton Monthy

Mądrości Kleksowe

"Dla psa jesteś panem, kota karmisz"
Jim Fiebig
"Właścicielem domu jest kot. My tylko spłacamy kredyt"
Demotywatory